På kvällen hade jag hoppats att få höra matchen mellan Brynäs och Modo på webb-radion

Igår åkte pappa och jag ner till Strömstad och idag är första dagen här nere. Eftersom vi inte har något inplanerat program så tar vi dagen som den kommer. Vi började dagen med att gå till föreningens kiosk för att inhandla glass för halva priset, för att sedan promenera runt i området och fotografera fina höstbilder. Lite grådant väder men relativt varmt och uppehåll. Före lunch tog vi en tripp in till själva Strömstad, för att handla mat. Men innan det fick vi in ett besök på en ostaffär, med supergoda ostar. Vi köpte med oss tre stycken olika hem, Mums! Vädret fortsatte att vara fint efter lunch, så vi bestämde oss för lite skattletning. Vi hade 50% lycka idag, vi fann en av två stycken. Den vi hittade fanns uppe på ett berg, där det var värsta utsikten över Strömstad. Den andra var en skatt utan koordinater, men tydligen skall den gå att hitta, enkelt dessutom, vilket känns lite retligt! Nytt försök imorgon kanske, vi får se.

På kvällen hade jag hoppats att få höra matchen mellan Brynäs och Modo på webb-radion, men tekniken ville annorlunda, så jag fick höra på tråkiga sportradion istället. Skönt nog kunde Brynäs tvåla dit Modo med 5-2, med Svedberg i kassen.
En underbar nyhet nådde mina brynäsöron, då det kom fram att superduktiga backen Mattias Ekholm är klar och redo att komma tillbaka till Brynäs!! Det känns jättebra då backsidan har sett ganska skör ut på de senaste matcherna! Det känns som ett plåster på såren då jag inte kunde höra hela matchen. Hoppas på ett teknikens under på tisdag, då det är ny match hemma för Brynäs, mot Timrå. Då ska Anders Huss tröja hissas i taket!


Några bilder från dagen:


Glassar!


Gråmulen dag


Stranden gapade tom


Bild upp mot husen


Husen från en annan vinkel


Inne i Strömstad


Skatten.....


Där skatten fanns; denna utsikt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0