Det närmar sig...

Nu börjar det kännas att hockey-säsongen närmar sig...idag fick jag mitt medlemskort i Brooklyn Tigers, så nästa vecka sticker jag till shopen och fixar seriekortet till ståplats. Sen är det bara att vänta till den 26 september...kanske man skulle försöka ta sig upp till timrå den 24 september och se Brynäs premiärmatch för säsongen...Någon som vill följa med??

Underbara söndag

Den började redan tidigt på morgonen, först vid 01.30 och sedan 04.30. Det var då Dan och jag bestämde att vi skulle träffas i Falun vid 13-tiden. Han jobbade natt och jag kunde inte sova, så vi snackade två gånger på telefon. Först tyckte han att jag skulle åka till Leksand på direkten och hålla honom sällskap, men det kändes lite väl spontant, så det blev det alternativ två, alltså Falun kl 13. Väl framme i Falun så hoppade jag in i hans bil och sen åkte vi iväg, bara på impuls, vi hade inget direkt mål...vi hamnade på några knasiga ställen, men det var så kul att bara åka iväg spontant så där...Det var riktigt mysigt, så det hoppas jag verkligen vi gör igen..Nackdelen var nog att myggbetten har ökat, men det spelar ingen roll...

När jag kom hem väntade middag hemma hos Linda, tillsammans med Eva och Micke H, det så kallade "båtgänget". Det var mycket gott och trevligt!!!

Trött

Det har varit en riktigt körig vecka, mycket på jobbet om min ängel kanske inte kommer att finnas till så mycket längre...

Nytt körkort

Nu äntligen har jag fått iväg det nya fotot till körkortet. Det ska ju uppdateras vart 10 år och det betyder att jag har haft mitt körkort nu i 10 år...fre den 13 augusti klarade jag uppkörningen och körkortet var fixat :)...det glömmer jag ALDRIG, för det var mitt under cityfesten. Fotot blev rätt så ok...annars brukar ju planerade kort se så uppstyltade ut...men som sagt, det blev riktigt ok...Återstår att se om det blir lika bra på själva körkortet sen, haha...

Supertrevlig helg

Den startade redan i fredags när jag, Eva och Linda åkte med Micke H i hans båt. Först åkte vi till en ö, Tjurholmen(?), och grillade lite korv...sedan fortsatte turen mot Gävle hamn och in i Gavleån via den nya kanalen, det var en jättefin tur och häftigt med den nya kanalen. Kom hem till stugan runt 23.30 och det blev direkt i säng, för på lördagen åkte "båtgänget" till Gröna Lund. Det var så roligt igår, åkte berg-och dalbanan och vilda musen och radiobilarna m.m.. Den nya attraktionen "Insane", var verkligen galen, den kommer jag aldrig att åka. Den åkte utanpå rälsen och snurrade vilt åt alla håll..hua, säger jag bara...Vi gjorde några dueller också och det roligaste där var slangbellan, för undertecknad var ju ganska bra på det om hon får säga det själv, haha...iaf vann jag båda mina dueller och fick både en medalj, blomma och en liten "Mousie"...hehe, lite skryt måste man ju få göra...Eva var en vinnare hon också...fick pris på ett chokladhjul och fick med sig en stor kartong med kexchoklad, vilken hon delade frikostigt med sig av under resan hem...Tack, Eva..
Både på vägen ner och hem tittade vi på film med Robert Gustafsson och vi skrattade så vi vek oss dubbla...Landade sedan i sängen kl 01.22...pip...
Så helgen har varit helt galet rolig och jag hoppas att vi kan göra om det snart igen.

Slut på semestern

Ja, då har man kommit till dagen som man helst vill slippa, sista dagen på semestern. Jobbångesten flödar och risken finns att natten kommer tillbringas till största delen i vaket tillstånd. Trött som en sork kommer vara tillståndet när man kommer hem den närmaste veckan, men man vänjer sig väl så smånngom. Det brukar ju bli så, vi är ju ändå vanedjur. Dagen har gått i latmannens tecken och vädret har varit både sol och regn om vart annat. Det svåra kommer att bli att gå och lägga sig i tid....Men det blir väl bra med tiden...

Vår nya båt och årets första små kantareller

Igår hämtade vi våran nya fina båt, en TG 6300. Här nedanför är det en bild på den, meningen är att den ska sjösättas så småningom :)

Imorse gav jag mig ut på svampjakt och jag kan säga att det var mycket besvär för lite resultat, men samtidigt, det är ju årets första "knattisar". Hade 1 fästing på handen när jag kom hem, men den satt inte fast så det var bara att knäppa bort den.
Kantarellerna rensades snabbt och stektes i smör med peppar och salt, sen åt jag dom nästan direkt ifrån stekpannan..det var riktigt mumsigt...Det blir nog svampjakt snart igen, hoppas på större resultat då!

OVÄDER

Idag har det inte gjort annat än regnat och blåst, eller rättare sagt, stormat. Vid ca 15.15 tiden försvann strömmen och den är i skrivande stund fortfarande utom synhåll. Tur man har batteri i datorn så man kan kolla upp på internet hur det ligger till med strömmen och enligt rapporterna på Gävle energis hemsida så beräknas strömmen vara tillbaka här ute runt ca 17.30. Vi får väl se om det stämmer, annars blir det att laga mat på våran kamin som faktiskt har som en kokplatta på ovansidan. Kan ju ta lite längre tid än man är van vid bara :), men som sagt, den som lever får se. Det har hittills idag regnat ca 75 mm och det bara fortsätter och fortsätter och fortsätter...Återkommer när strömmen åter har infunnit och det blev nu, alltså ca 1 timme innan utlovad tid...

Födelsedag

Igår var det min födelsedag och eftersom det blev firande genom grillfesten i lördags så var det inte mycket igår. Inga presenter heller, men varför skall alltid presenter stå i fokus när det är födelsedagar? Dessutom så kommer ju våran nya båt hem på torsdag och det är väl en present om något...:) Man ska inte vara så fokuserad på småsaker och ting...Pappa och jag åkte in till stan och fixade med diverse inför stundande båtköp. På vägen ut köpte vi med oss lite godsaker från Bodins Bageri...
Apropå båtar, så sålde förmodligen pappa våran gamla trissjolle till någon uppåt Hudiksvalls-området, vi får se för den här mannen kommer förbi i eftermiddag och tittar på båten...När vi kom hem var det alltså bara att dra fram båten och se att den var i någorlunda skick samt att alla tillbehör fanns kvar, båten har ju trots allt stått på land de senaste 11-12 åren.
Idag, i regnet har vi städat och tvättat rent båten med tillbehör så att det ser fint och snyggt ut när eventuella köpare kommer förbi. Återstår att se om några timmar om båten är kvar eller om den har "flyttat hemifrån".

Grillfesten

Dagen kunde ju ha börjat bättre, utan regn och åska, men vädret kan man tydligen inte styra över ;)...Men vädergudarna var med oss iallafall, för lagom till att Eva, Micke och Jessica kom hit så blev det uppehåll. Sedan kom Linda, Johanna och Marcus. Vi började med att spela lite kubb innan grillen tändes och spetten fixades i ordning. Alla gjorde sina egna spett så man fick det man ville ha :)...det var riktigt varmt när vi satt och åt...sedan ville laget som inte vann i kubb ha en revanschmatch...När vi sedan drog oss inåt blev det UNO och det gick många varv, med en del hämndkrav utspridda åt alla håll, haha..Linda och Jessica åkte hem senare på kvällen, medans resten stannade kvar. Innan vi fixade plats för madrasser och sovattiraljer blev det "Pistvakt" på TV.

Vaknade runt 9-tiden i morse och åt frukost med ett par vändor UNO och sedan två omgångar Kubb...innan hemfärd för alla...Bilder kanske kommer här, annars blir det sidhänvisning :)

Tack allihopa för att ni kom och tack för de fina presenterna!! Blir det revansch i UNO och Kubb nästa sommar? Ja, den som lever får se!!

Minigolf

Nu ikväll blev det lite minigolf i Stenebergsparken, vi var 6 stycken som spelade och vi var ungefär lika dåliga/bra...tänk vad olika man kan vara på olika banor, på ena banan får man sju slag och på banan som verkar svår, där får man en spik....Ja, det är ju det som är charmen med minigolf...

Hemma igen!

Igår gick resan hem till Gävle igen. Jag startade 13.50 med buss från Strömstad C. Kl 16.10 var jag i Göteborg och därifrån gick ett direkttåg till Gävle kl 17.00. Varför finns det ingen AC på tåg, i min vagn och förmodligen i alla de andra vagnarna också, satt vi alla och kokade bort. Det var riktigt olidligt när tåget stod still, när vi rullade så rörde sig luften litegrann iallafall. Hemma i Gävle vid ca 22.35, Linda kom och hämtade mig och vi drog direkt till Max och köpte hamburgare, sedan var det bara hem och sova som gällde för idag skulle ju allt till grillningen köpas.

Kl. 9 i morse möttes vi utanför ICA Maxi och handlade allt som kan tänkas behövas...sedan drog jag ut till stugan och lade in alla varorna i kylskåpet. Napoleon och resterande saker tas med imorgon...

Sista dagen...

Idag är det sista hela dagen för mig här nere på Capri - Strömstad. Vi har haft en latmannadag idag och bara tagit dagen som den har kommit...Pappa och jag åkte in till stan på förmiddagen och köpte kvällens middag, krabbor...stora och fina var dom. På eftermiddagen gick vi en promenad till ett ställe bredvid Capri, Seläter heter det, ett gammalt fiskeläger där vi brukar titta på båtarna. Cita kastade sig i sjön direkt när vi kom fram. Efter middagen spelade vi pingis och nu lyckades vi...vi slog vårat rekord på 239 slag med råge...nu har vi ett rekord på 307 slag utan avbrott...så jäkla härligt. Nu kan jag sova lugnt och jag behöver inte tänka på det när jag åker tåg hem imorgon...hem för att förbereda min grillning...ska bli så roligt...