Förlusten kom i skymundan efter alla dessa tacklingar och orättvisa bedömningar

Det har varit dålig uppdatering, men det enda jag kan säga är att dom matcher som har spelats de sensate dagarna har varit så dåliga så det har inte varit något att skriva om. Luften har försvunnit från spelarna och från mig. Speciellt efter att Bertilsson tacklade en Luleåspelare och fick ett riktigt strängt straff, 4 matchersavstängning och 3 matchers böter. När tacklingen inte är i närheten av den andre spelarens huvud. Igår spelade Brynäs mot Modo, där blev Lauritzen tacklad mot huvudet, direkt mot huvudet och det blev inte ens utvisning. Nu skall det dock granskas i efterhand och domarna har bett lauritzen om ursäkt, men ändå. Den här tacklingen var fulare, men eftersom Lauritzen kunde stå upp efteråt och kunde spela vidare i matchen, så känner jag på mig att klanten i Modo inte kommer att få ett lika kännbart straff som Bertilsson fick!

Förlusten kom i skymundan efter alla dessa tacklingar och orättvisa bedömningar, det blev 4-3 till Modo efter förlängning.  Nu hoppas vi på 3 poäng på lördag när det är hockeyfesten istället, då SKA trenden vända!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0