100 år, bortaresa och LG-hockey

Det finns tre datum, tre hockeykvällar jag längtar till just nu. Såklart längtar jag till alla hockeykvällar, men dessa tre är i antågande den närmsta tiden.

Först ut är den 30 december, när startskottet för Brynäs 100-årsjubileum går av. Det är en match som Växjö får äran att närvara vid. Det kommer att vara slutsålt, grym stämning och aktiviteter som heter duga, väl värt en 100-åring! Jag tror att grabbarna på isen kommer underhålla oss på läktaren med grym hockey och bara känslan av att vara på plats ger mig ståpäls! Givetvis kommer hela 2012 innebära fest för alla Brynäsare!!

Datum nummer två i min hockeykalender är den 21 januari, vilket egentligen startar redan den 20 januari. Det är då som jag och mina tjejer drar till Skellefteå för att se en bortamatch. Vi åker nattåg upp, briljerar stort på bortastå och sen nattåget hem. Det ska bli så jäkla kul att se minerna på spelarna när dom ser oss där uppe! Jäklar vad vi ska ha kul! Jag längtar varje dag!

Sen det tredje närmsta hockeylängtan jag har är 12 februari, det är då som jag och Alexandra åker till Stockholm för att se Sverige-Finland i LG-hockeygames. Förhoppningsvis får vi se en massa Brynäsare i Tre Kronor, som Basse, Järnkrok, Silfverberg och Bertilsson!

Tre underbara hockeykvällar att se fram emot, tillsammans med mina vänner, dom bästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0