Superkul lördag

Igår var jag på föreläsning på Hedvigs trädgård. En föreläsning av Mitt i naturens Martin Emtenäs. Det var en föreläsning om djur och natur samt om tv-inspelningar. Det var en helt fantastisk föreläsning och Martin var lika rolig i verkligheten, som man kan se honom i programmen.

På kvällen sen var det fest, Eva och Micke hade slagit ihop sina födelsedagar till en, 30+35-års fest. Vi var i en lokal på fjällbacken. Kul att träffa flera av dom som var med på Cinderella i somras. Evas syster Åsa var värdinna och hon hade ett antal lekar på lager, så vi delades in i lag genom att vi alla fick ett varsit tecken som vi skulle gestalta och på det sättet hitta våra lagmedlemmar. Första tävlingen var knep och knåp, den vann mitt lag, andra tävlingen var sång och danstävling, där blev vi 2a. Den sista tävlingen var en tävling där man i hela laget skulle anta olika positioner, tex arm mot vad, en lapp mellan och sen en ny position, hand mot hjässa, utan att tappa föregående lapp, där vann mitt lag igen. Summan blev att mitt lag vann totalt och första pris var en varsin tia-lott samt en drink i baren:)
Mellan alla lekar åt vi Tacos och sjöng sånger från ett sånghäfte. Efter sista leken var det dans och jag har nog inte dansat så mycket som jag gjorde igår, det var så roligt och det var så bra låtar. När klockan var runt midnatt var jag lite trött, men jag fortsatte dansandet och blev pigg igen. När klockan hade runnit iväg till 02.30 var jag fortfarande pigg och hade jätteroligt på dansgolvet och hade egentligen inte lust att åka hem, men folk började droppa av så Linda och jag bestämde att vi också skulle ge oss. Linda skjutsade hem mig, Eva, Jessica och Marcus.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ja de var så jäkla skoj :) Riktigt lyckad fest och så bra ordnat :)

2009-11-15 @ 15:37:23
Postat av: Eva Andersson

japp, de var roligt att ni ville komma och att ni tyckte de var roligt med. så ni inte längtade hem, men alla som var på festen i går och dom som var med på kryssningen är ju öppen och trevliga av sig så de är ju lättsamma personer att vara med ju.



Ja folk började droppa av tidigare än vad jag trodde. men samtidgt så hade vi hållt igång sen fem tiden med, så de var nog ganska lagomt med kan jag tänka mig. kram

2009-11-15 @ 17:43:59
URL: http://bifeva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0